본문 바로가기

여행기획&기록/동남아

[Dreamtrips in KL] 1-2 일 와, 여름이다! 쿠알라룸프르 사원, 타워, 갤러리

2.24-2.27 3박4일 말레이시아 쿠알라룸푸르 여행일정

Day 1

Arrive at the airport and transfer to the hotel at 10 a.m., 1 p.m., 4 p.m. or 6 p.m.
Check into the hotel any time after 2 p.m.
9 a.m. – 6 p.m.: Visit the welcome table in the hotel lobby.
Welcome drink upon arrival.
7-10 p.m.: Welcome buffet dinner in the hotel’s function room with unlimited complimentary soft drinks.

Day 2

6:30-8:45 a.m.: International buffet breakfast at the hotel.
9 a.m. – 5 p.m.: Full-day cultural tour; includes lunch, transportation and gratuities for the guide and driver.
• Visit the Batu Caves.
• Stop at Istana Negara, Malaysia’s former national palace and now the Royal Museum.
• Visit the observation deck at Kuala Lumpur Tower for panoramic views of the city.
• Enjoy a buffet lunch at Atmosphere 360 Revolving Restaurant, KL Tower.
• Visit Dataran Merdeka (Independence Square) and see the Victoria Fountain, St. Mary’s Cathedral and the famed 328-foot (100-meter) flagpole.
• Visit Kuala Lumpur City Gallery (also in Independence Square).
• Stop at the Petronas Twin Towers for a photo opportunity.
7-9:30 a.m.: Buffet dinner at a local restaurant; includes a cultural performance.

Day 3

6:30-10:30 a.m.: International buffet breakfast at the hotel.
A day at your leisure.

Day 4

Check out of the hotel by noon.
Transfer to the airport at 9 a.m., noon, 2 p.m. or 4 p.m.

겨울에 따듯한 곳으로 여행을 가고 싶었다.
따듯한 곳, 안가본 곳을 중심으로 찾다가 말레이시아 쿠알라룸푸르 상품을 봤다.
드림트립이 몇 년 전에 비해 주말을 낀 출발일이 많이 생겼다.
그러나... 앞으로는 금요일 출발 상품을 피하고 싶다.
인천에서 11시 출발해 비행시간이 6시간 반.
지옥같은 이미그레이션을 통과하고 나면 금요일 저녁의 트래픽 잼이 아주 화려하게 펼쳐진다.
금요일은 그냥 이동하다가 사라진걸로 생각하면 된다.
그래도 호텔에서 마련한 웰컴 디너는 이동하는 동안의 피로감을 잊게 해줄만큼 만족스럽다.

Batu Cave in KL

12월 부터 3개월 간 겨울을 겪으면서 좀 힘들었나보다.
쿠알라룸푸르의 뜨거운 햇살을 맞으니 기운이 났다.
물론 땀도 났지만 후덥지근한 여름의 활기찬 기운이 좋았다.

쿠알라룸푸르 시내가 한눈에 보이는 곳에 힌두사원이 있다.
274개의 계단을 올라가면 석회 동굴이 있는데 그 안에 자리 잡았다.
입구에서 비둘기 떼를 가로질러 올라가면 첫번째 계단이 끝나는 지점에서 닭이 운다.
그리고 두번째 계단 끝에 가면 원숭이가 바나나를 야무지게 까서 먹고 껍질은 던저버린다.

쿠알라룸푸르 타워에서 시내 전경을 바라보며 식사 KL Tower

Batu Cave 관광으로 더위에 익숙해져 갈 무렵 점심 시간이 되었다.
다음 장소는 쿠알라룸푸르 타워 전망대였다. 어느 관광지나 타워의 인기는 높다.
이미 전망대로 올라가는 승강기 탑승 줄이 두바퀴 반이다.
어차피 호텔에서 봐도 되는 시내 전경 보겠다고 굳이 KL Tower 까지 올라가야 하는가에 대해
짜증이 슬슬 올라 오려는데 드림트립의 혜택. first pass로 대기 없이 바로 입장할 수 있었다.

KL Tower 전망대에서 시내 전경을 보며 점심 식사를 한다.
이곳은 결혼 피로연 등을 여는 고급레스토랑이다.
360도 회전하는 탑에서 풍성한 점심 식사를 만족스럽게 했다.
심지어 베지테리언 메뉴가 궁금해서 별도 인폼을 했는데
베지터리언을 위한 카운터가 따로 준비되어서 감동했다.

Royal Museum in Kualar Lumpur

이후에는 시티 갤러리에서 말레이시아의 100년사를 훑어봤다.
저녁도 전통 공연이 있는 뷔페로...
관객을 초대해서 함께 즐기는 시간이었다.